Kunstenaar

Idriz Jossa

Idriz Jossa

Aarschot

Idriz toont meestal een verhaal, dat zich afspeelt tussen absurditeit en reflectie uit een ver verleden en een nabije toekomst. Hij vervolledigt fictief ‘opgegraven’ beelden tot volwaardige reconstructies die in al hun absurditeit iets grappigs en ironisch tonen. Zijn sculpturen noemt hij modellen, vanwege zijn modeverleden, hij toon deze met toevoeging van 3D print. Zijn modellen verbeelden de chaos en de waanzin die het leven van de jongste jaren beheersen, door zijn veelheid, verwarring en razende snelheid. Zijn schilderijen en digitale prints vertellen over het mens zijn in al zijn affiniteiten, de blakende extraversie van de figuren toont ook hun kwetsbaarheid. Vaak is een verontrustende samenhang van tegenstellingen het resultaat.

Idriz usually shows a story, set between absurdity and reflection from a distant past and a near future. He completes fictional "unearthed" sculptures into full-fledged reconstructions that show something funny and ironic in all their absurdity. Calling his sculptures models, because of his fashion past, he displays them with the addition of 3D print. His models depict the chaos and madness that dominate life in recent years, through its multiplicity, confusion and furious speed. His paintings and digital prints tell of being human in all its affinities, the blazing extraversion of the figures also shows their vulnerability. Often a disturbing coherence of contradictions is the result.